• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Chenbro SR105_z999

z999

New member
chen.jpg

Het was even wachten, maar ik ben eindelijk weer begonnen met het modden van mijn case. Die kast heb ik kado gehad jaren terug tijdens een stage @ netwerkbeheer. De kast vond ik al een tijd erg mooi en ruim, met een nette sata-hotswap. Dit is mijn 1e mod! :D

Iig de hardware op het moment, en het verhaal van mn intro elders:

MOBO: Asus M4N78-AM V2 (word verwisselt)
CPU: Amd x6 1055T
MEM: 2x2g ddr2 800 (ddr3 1800+ mem incoming)
VGA: Gare sweex gf gt9600
SOUND: M-Audio audiophile 24/96
HDD1: Ocz Agility 3 120g
HDD2: Samsung 250g
HDD3: Samsung 250g
PSU: Chieftek 550w
CASE: Chenbro
HS: Sennheiser hd 465
SPRS: 2x Dynaudio bm6a studio monitoren, gekoppeld aan een nano patch.
Koeling: Alphacool eheim 600 pomp, 2x120m radiator en een koelblok waarvan ik geen idee heb welk merk het is atm. Op zoek naar wat anders dus.

Ik ben de hele week bezig geweest met spuiten wat vaak mislukte, en soms wel prima ging. Ook heb ik gaten gemaakt voor de bekabeling en breng ik nog stukken alu/plexi aan om daarin wat meer ruimte te bieden. Wat me wel frustreerde was de eindeloze hoeveelheid popnagels. Mgoed, er komen meer pics aan ;).

Laatst bewerkt:
chen.jpg

Vandaag druk bezig geweest met het schuren van de kast. Daarna begonnen aan het spuitwerk, het krijgt verschillende lagen. De voorkant is mislukt omdat ik er te snel een andere lak op deed. Gelukkig zit dat er ook nog es gaaf uit :D

De binnenkant van de kast is gedeeltelijk geschuurd, maar die lak krijg ik er lastig af. Vanavond verder iig. Heb iig met paint ff snel de lijnen erop gezet zodat je een idee krijgt.

Bijlagen

• IMG_0437.jpg
    IMG_0437.jpg
    60,2 KB · Weergaven: 33
  • IMG_0438.jpg
    IMG_0438.jpg
    48,7 KB · Weergaven: 38
  • IMG_0439.jpg
    IMG_0439.jpg
    41 KB · Weergaven: 25
  • IMG_0440.jpg
    IMG_0440.jpg
    48,9 KB · Weergaven: 26
  • IMG_0441.jpg
    IMG_0441.jpg
    85,7 KB · Weergaven: 33
  • IMG_0435.jpg
    IMG_0435.jpg
    67,5 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
Ik zie alleen geen onderschrift, bij deze een test of ie het doet. Anyways, morgen behangen en dan in de loop van de dag mayb ruimte om weer te klussen. Lak is volwaardig gehard, maar ik ga dr ws nog een keer overheen. Is toch niet zo strak/glad geworden als ik wou.

chen.jpg

Een preview dan maar? ;)

Ben er helaas niet echt tevreden, maargoed, aldoende leert men (hoop ik). Ik ben er al wel achter dat ik eerst een verwarming in de schuur moet hebben gezien het écht te koud is. Die hoop ik van de week te kunnen lenen zodat ik de letters/logos erop kan spuiten. Hoe dat zich gaat vormen ben ik nog niet over uit. Wat ik wel weet is dat ik er placemats voor ga gebruiken. Daar teken ik een logo ed op om het vervolgens uit te snijden. Ik zal daar een report over maken om het proces te laten zien. Op hoop van zegen, want nu kan ik een hoop gaan verprutsen...

Anyway, de pics:

sideopbank1.jpg

binnenbijdetv.jpg

achterkantopbank.jpg

Rood lijkt zo wat vertekent, de kleur pakt veel heftiger uit:

img0444bk.jpg

Je ziet de papier resten nog zitten, dat haal ik er binnen een dag of 2 af. Dus pas zodra de lak echt goed hard / droog is.

Het volgende is gedaan aan de interne verdeling. De hotswap module is eruit, en ook het segment eronder is eruit gehaald. De hele pc zat vast met popnagels, dus alles er vrij eenvoudig uit geboord.

kalekastidee.jpg

Meer pics volgen uiteraard, het is echter vrij laat atm. Mocht iemand suggesties hebben over het idee/concept, graag!

/Robo out

Laatst bewerkt:
chen.jpg

Na een dag hard zwoegen heb ik het volgende bereikt vandaag:

De opbouw in het prille begin. Ben heel eenvoudig alle kabels op zn plek aan het leggen zodat het later allemaal past/klaar staat:

opbouw1.jpg

Daarna de kap erop, alle kabels lopen dus achterlangs. Er was erg weinig ruimte dus het duurde even voordat ik het er succesvol op kreeg. Volgende keer slijp ik nog meer weg, gezien het zo erg lastig werken is. Direct de radiator vastgeschroefd + fittingen. De fan geplaatst. Zoals je ziet heb ik alles wat erachter zat weg geslepen, zodat het minder geluid zal maken en een betere flow bied:

opbouw2.jpg

opbouw4.jpg

Hmmmm... Wat doe ik hiermee. De 12v converter voor de alphacool pomp... Es ff denken:

opbouw3.jpg

Best leuk zo denks.. Direct maar even vastzetten om te kijken hoe het eruit ziet! Boormachine lag al klaar gelukkig.

voorbeeld1c.jpg

voorbeeld2y.jpg

Mooi. Het is nog een stukje lexanplaat wat over was. Dit word vervangen door een stuk alu, op maat gesneden. Gezien ik daar de middelen niet voor heb gebeurt dat bij mn schoonvader. Mgoed, het is functioneel atm. De kap er maar es op dan...

opbouw6.jpg

opbouw8.jpg

Voor nu ben ik tevreden. Spuiten zal iig nooit mijn hobby worden, mgoed. Nu stickers op maat bestellen, lampjes erin ed, en een nieuw bordje. Heb het geheugen al liggen, Ocz platinum 1800mhz 8-8-8 timings. Het bord word naar alle waarschijnlijkheid een Asus Sabertooth 990fx. Verder, tja, sleeven en nieuwe fittingen + slangen. Tot die tijd maar even zo laten staan.

chen.jpg

Nieuwe spullen binnen, dit maal de bekende/beruchte wwwickedleds! :D Ze zijn erg mooi afgewerkt moet ik zeggen, en er komt meer dan genoeg licht vanaf.

img0496go.jpg

img0499pw.jpg

Thx Mark, ben dr blij mee!

Edit:

img0501sm.jpg

Nu wachten op de volgende onderdelen...

Laatst bewerkt:
Gezien mijn pomp aardig wat herrie maakte, en l3p zo duidelijk was in zijn topic, dacht ik dat het eens tijd werd om hem schoon te maken met azijn :D

Wat te gebruiken:

img0510rq.jpg

Demi water, schoonmaakazijn (zonder geurtjes ofc), eeeeeen kersensap! :D

Hij staat er zo bij, helaas, ben gigantisch ontevreden over mijn spuitwerk.... Heb al contact met een coater, de vraag is hoeveel het gaat kosten.

img0513tf.jpg

Hem maar loshalen, en het water wat erin zat eruit laten lekken...

img0514nli.jpg

Psu bridge:

img0518buz.jpg

Ghetto spuitfles yo

img0517v.jpg

Heb er azijn in gedaan gemengd met demi water, en het een half uur +/- laten lopen. Merkte dat de pomp direct stiller werd, en dat er aardig wat drek uit kwam (feser ftw -,-). Daarna een paar keer naspoelen met demi water, en na 2 spoelbeurten kwam er geen vervuiling in voor. Dus kap er weer op, en onder de tafel ermee!

img0521ny.jpg

Nu is het wachten wat de coater ervoor vraagt, en ben ik aan het kijken of ik een ander mobo kan scoren + nwe LC set, Deze is aardig veroudert, en ondanks dat het prima koelt, wil ik eik ietwat nieuwers. Heb deze kit onderhand ook al weer een jaar of 3-4, dus dat mag ook wel eens.

Schoonmaakazijn, van de plus. Eerste instantie 70% azijn, dat werd troebel. Dat eruit gehaald, 30% azijn erdoorheen laten lopen. Daarna 2x demi water er doorheen laten draaien. Nu zit er enkel demi water in.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
z999 Noiz³ by z999 Gallery & Build Logs 89
z999 Rob - z999 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 26

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan