Source
Mr. Grillmeister
Halloa,
Ik ben dus van plan Windows Home Server te gebruiken, of gewoon XP, in ieder geval de PC gaat als Home Server functioneren en dus 24/7 draaien.
Moet nog wel kijken of ik schema's kan maken in XP, wanneer hij uit moet en weer aan, maar dat zie ik dan wel .. WHS moet dat volgens mij standaard al ergens hebben.
--------------
Betreft Hardware, zat te denken aan het volgende, enige suggesties?
-Voeding:
Corsair CX400W 400Watt. (30A @ 12V / 20A @ 3.3V / 20A @ 5V)
-Moederbord:
MSI KA780G. (AMD NB780G-SB700, Native DX10 HDMI/DVI/VGA (via HD3200), 5x SATA, 1x eSATA, RAID 0/1/0+1, AM3 Ready)
-CPU:
AMD Athlon X2 5050e (2.6GHz, 45 TDP)
-CPU Koeler:
Scythe Katana 3
-RAM:
Corsair Twin2x2048 of Corsair ValueRAM 2GB
-Harddisk:
Samsung Spinpoint F2 of Spintpoint F1 RAID
2x 1TB in RAID1
-------
Inderdaad een beetje overkill voor een servertje, idee is dat dit ook een office PC wordt, waar op geinternet etc. wordt zondat dat er haperingen zijn in het afspelen van 1080p materiaal op de PopcornHour (waar de bestanden dus op de server staan).
Ook wil ik dat hij in de toekomst, mocht ik de PopcornHour op me eigen kamer zetten, als Media Center kan dienen dmv. al aanwezige HDMI poort.
..Enige ideeën op Hardware keuze?
Ik ben dus van plan Windows Home Server te gebruiken, of gewoon XP, in ieder geval de PC gaat als Home Server functioneren en dus 24/7 draaien.
Moet nog wel kijken of ik schema's kan maken in XP, wanneer hij uit moet en weer aan, maar dat zie ik dan wel .. WHS moet dat volgens mij standaard al ergens hebben.
--------------
Betreft Hardware, zat te denken aan het volgende, enige suggesties?
-Voeding:
Corsair CX400W 400Watt. (30A @ 12V / 20A @ 3.3V / 20A @ 5V)
-Moederbord:
MSI KA780G. (AMD NB780G-SB700, Native DX10 HDMI/DVI/VGA (via HD3200), 5x SATA, 1x eSATA, RAID 0/1/0+1, AM3 Ready)
-CPU:
AMD Athlon X2 5050e (2.6GHz, 45 TDP)
-CPU Koeler:
Scythe Katana 3
-RAM:
Corsair Twin2x2048 of Corsair ValueRAM 2GB
-Harddisk:
Samsung Spinpoint F2 of Spintpoint F1 RAID
2x 1TB in RAID1
-------
Inderdaad een beetje overkill voor een servertje, idee is dat dit ook een office PC wordt, waar op geinternet etc. wordt zondat dat er haperingen zijn in het afspelen van 1080p materiaal op de PopcornHour (waar de bestanden dus op de server staan).
Ook wil ik dat hij in de toekomst, mocht ik de PopcornHour op me eigen kamer zetten, als Media Center kan dienen dmv. al aanwezige HDMI poort.
..Enige ideeën op Hardware keuze?