Het bekijken van dit forum als gast is beperkt
  • Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

De verbouwing

vincent

Gouden member
Zoals sommige van jullie wisten, was ik bezig met het verbouwen van onze woning.
Leek me wel leuk het hier de vorderingen te laten zien.

Veel kijkplezier:

Het huis:

Het huis is gebouwd in 1930, aangezien dat het slecht onderhouden was is er veeeel werk te doen.
Het geluk is dat ik veel zelf kan.

Foto,s :

p1010695.jpg

p1010696.jpg

p1010697.jpg

Mooi stekkie Vincent!

Maar wat een werk :S !!!!
Ik moest gelijk denken aan een programma die ik gisteren op TV zag
"Help! Mijn man is een klusser" haha.

Dat wordt echt een flinke huismod :D
Succes!

Wat is de planning eigenlijk, wanneer hoop je het afgerond te hebben?
En wat wordt de inrichting, modern, antiek, strak, etc.?

Over paar jaar deze topic terugzoeken lijkt me lache :D

nu je toch in deze verbouwing zit, zou ik kijken of je ergens iets qua duurzaamheid kan doen zoals bijvoorbeeld driedubbele beglazing, LED verlichting, DWTW (Douche warmte terug winning) aangezien je het nu allemaal makkelijk in kan bouwen. helemaal met een dubbele badkamer. kost wel meer geld, maar levert op termijn ook op. Aangezien je de oudste nog niet bent, zou ik het zeker overwegen.

en als je die houtenvloer in de woonkamer eruit gaat halen en tegels gaat plaatsen, be smart en leg vloerverwarming aan en haal de radtiatoren van de muur.

Wat ook een idee is, is dat je bij de verwarming twee extra gaatjes bij boort met G1/4" schroefdraad.

Kan je in de winter een PC met waterkoeling op aansluiten :D

Wat ook een idee is, is dat je bij de verwarming twee extra gaatjes bij boort met G1/4" schroefdraad.

Kan je in de winter een PC met waterkoeling op aansluiten :D

Helaas zal dat niet gaan werken, want dan stroomt het warme water van de CV naar je pc toe, wil je toch niet hebben volgens mij. Zal erg lastig worden om dat voor elkaar te krijgen. Wat wel kan is een leiding leggen naar je aansluitpunt van de CV. 2 koperen buizen en elkaar maken en in de binnenste buis de vloeistof langs het koude water (voor de cv) laten stromen, zodat het WCwater haar warmte afgeeft aan het koude aanvoerwater. scheelt je in stookkosten :p

Ja dat laatste bedoelde ik. Dat de warmte van de PC zorgt voor de verwarming van de kamer (zal wel niet veel zijn, maar alle beetjes helpen en het idee is leuk :D).

wij doen dit ook, ik woon nu 2 jaar in duitsland en het huis hebben we 3 jaar. ik mijn pa en broer kunnen zelf behoorlijk veel. Dakbedekking leggen,SLOPEN,ik zelf kan behoorlijk stukadoren:D en ehm, veel moet nog worden ge-isoleert etc en gipsplaten+tengels.. is echt leuk werk:)

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Verbouwing eerste huis Overige Builds 6
denniskx250 Koolance pc3-720sl verbouwing Gallery & Build Logs 19
Thierry Verbouwing Kerensky's HAF932 Gallery & Build Logs 78

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan