ikkeenjij36
New member
Hallo allemaal,ben nieuw hier op t forum en in deze wereld.
Na verschillende pc's gebouwd te hebben voor mezelf familie en vrienden met luchtkoeling wil ik nju een stapje verder gaan om voor mezelf een pc te maken met waterkoeling.
De meeste standaard hw heb ik natuurlijk al zoals mobo,graka,cpu enz.
Nu is mijn vraag aan jullie wat ik allemaal nodig heb en of er ook complete sets te koop zijn om het allemaal zelf te gaan doen?
Ik zal even hierbij mijn componenten opnoemen:
Kast:fractal design define xl2
Mobo:gigabyte 970-ud3rev.1(wordt zsm vervangen door asrock fm2+a88x extreme6+)
Cpu:amd phenom 4qore 965(wordt zsm vervangen door amd a8 richland)
Graka:ati radeon xfx6870
Koeler:scythe mugen2
Hdd:6x2TB wd green.
Ssdcz vertex3 60GB
Voeding:cm silent pro 520watt
En nog 5x fans in de xl2.
Heb nog 3 plaatsen over in de 5'25" bay.
Onderste hdd tray kan nog verplaatst worden maar kan/mag niet verdwijnen.
Ik hoop dat jullie mij een advies kunnen geven hiervoor,ik wil gaan beginnen met eerst alleen de cpu en daarna misschien nog de graka als die ook geupgrade is dus het liefst hou ik wat over met de spullen die jullie adviseren.
Enigste wat ik weet is dat ik bovenin mijn xl2 een 280mm thin rad kwijt kan en evetueel nog/of een 240mm rad in de voorkant.
Ik wacht met spanning af op jullie advies.
Groeten.
Na verschillende pc's gebouwd te hebben voor mezelf familie en vrienden met luchtkoeling wil ik nju een stapje verder gaan om voor mezelf een pc te maken met waterkoeling.
De meeste standaard hw heb ik natuurlijk al zoals mobo,graka,cpu enz.
Nu is mijn vraag aan jullie wat ik allemaal nodig heb en of er ook complete sets te koop zijn om het allemaal zelf te gaan doen?
Ik zal even hierbij mijn componenten opnoemen:
Kast:fractal design define xl2
Mobo:gigabyte 970-ud3rev.1(wordt zsm vervangen door asrock fm2+a88x extreme6+)
Cpu:amd phenom 4qore 965(wordt zsm vervangen door amd a8 richland)
Graka:ati radeon xfx6870
Koeler:scythe mugen2
Hdd:6x2TB wd green.
Ssdcz vertex3 60GB
Voeding:cm silent pro 520watt
En nog 5x fans in de xl2.
Heb nog 3 plaatsen over in de 5'25" bay.
Onderste hdd tray kan nog verplaatst worden maar kan/mag niet verdwijnen.
Ik hoop dat jullie mij een advies kunnen geven hiervoor,ik wil gaan beginnen met eerst alleen de cpu en daarna misschien nog de graka als die ook geupgrade is dus het liefst hou ik wat over met de spullen die jullie adviseren.
Enigste wat ik weet is dat ik bovenin mijn xl2 een 280mm thin rad kwijt kan en evetueel nog/of een 240mm rad in de voorkant.
Ik wacht met spanning af op jullie advies.
Groeten.