Hallo!
Graag wil ik jullie advies over het bouwen van een fan controller in mijn PC-kast. Ik heb dit nog nooit eerder gedaan en kan dus wel wat hulp gebruiken. Hieronder wat informatie over mijn PC en wat ik wil.
Kast:
Corsair Carbine 540 High Airflow; Link met specificaties.
Op dit moment heb ik bovenop 2x de Cooler-Master Sickleflow RED(120MM).
Aan de voorzijde 2x en achterzijde 1x Corsair AF140L(140MM). (Standaard meegeleverd met kast)
Processor+koeler:
Intel Core i5-4670; Link met specificaties.
Scythe Mugen 4 PCGH; Link met specificaties.
Videokaart:
MSI GeForce GTX-780 Gaming 3GB; Link met specificaties.
Moederbord:
MSI Z87-G45 Gaming; Link met specificaties.
(Als er nog meer informatie over mijn PC moet komen hoor ik dat graag. Dit zijn de delen die "gekoeld" zijn met fans.)
Wat wil ik:
Dat mijn PC idle/afk een stuk stiller is dan dat hij nu is. Led-verlichte fans voor het uiterlijk. Op dit moment maakt mijn PC storend veel geluid en ik wil dit graag minderen. Ook wil ik er zeker van zijn dat als ze op hun laagst koelen, mijn PC niet te warm wordt. (Misschien hebben jullie hier tips voor). Ook benieuwd naar welke fans moet in blazen en welk uit, wat het meeste efficiënt werkt.
Waar ben ik naar opzoek:
Yate Loon Fan 120MM Blauw of rood
Fan Contoller, weinig keuze in..
Verlengkabels
3-weg splitters
Hebben jullie hier misschien nog wat op toe te voegen, of hiervoor gaan?
Mijn budget:
Rond de €150 lijkt me een goed bedrag voor deze installatie.
Graag jullie mening/ervaring hierover.
Stel gerust je vragen mocht ik wat vergeten zijn, ik zal ze zo goed mogelijk beantwoorden.
Mijn kast nu:
Graag wil ik jullie advies over het bouwen van een fan controller in mijn PC-kast. Ik heb dit nog nooit eerder gedaan en kan dus wel wat hulp gebruiken. Hieronder wat informatie over mijn PC en wat ik wil.
Kast:
Corsair Carbine 540 High Airflow; Link met specificaties.
Op dit moment heb ik bovenop 2x de Cooler-Master Sickleflow RED(120MM).
Aan de voorzijde 2x en achterzijde 1x Corsair AF140L(140MM). (Standaard meegeleverd met kast)
Processor+koeler:
Intel Core i5-4670; Link met specificaties.
Scythe Mugen 4 PCGH; Link met specificaties.
Videokaart:
MSI GeForce GTX-780 Gaming 3GB; Link met specificaties.
Moederbord:
MSI Z87-G45 Gaming; Link met specificaties.
(Als er nog meer informatie over mijn PC moet komen hoor ik dat graag. Dit zijn de delen die "gekoeld" zijn met fans.)
Wat wil ik:
Dat mijn PC idle/afk een stuk stiller is dan dat hij nu is. Led-verlichte fans voor het uiterlijk. Op dit moment maakt mijn PC storend veel geluid en ik wil dit graag minderen. Ook wil ik er zeker van zijn dat als ze op hun laagst koelen, mijn PC niet te warm wordt. (Misschien hebben jullie hier tips voor). Ook benieuwd naar welke fans moet in blazen en welk uit, wat het meeste efficiënt werkt.
Waar ben ik naar opzoek:
- 6-fans van goede kwaliteit 120MM of 5-fans van goede kwaliteit in 140MM, net wat stiller/efficiënter is.
- Een fan controller 3.5 inch.
- Verlengkabels.
- 3-splitters van goede kwaliteit om 2 fans op 1 kanaal aan te sturen.
Yate Loon Fan 120MM Blauw of rood
Fan Contoller, weinig keuze in..
Verlengkabels
3-weg splitters
Hebben jullie hier misschien nog wat op toe te voegen, of hiervoor gaan?
Mijn budget:
Rond de €150 lijkt me een goed bedrag voor deze installatie.
Graag jullie mening/ervaring hierover.
Stel gerust je vragen mocht ik wat vergeten zijn, ik zal ze zo goed mogelijk beantwoorden.
Mijn kast nu:
Bijlagen
Laatst bewerkt: