Het bekijken van dit forum als gast is beperkt
  • Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Intel LGA2011 3930K en ASUS Rampage IV Extreme- Advies watercooling setje

Luculenus

New member
Hey mede highflowmembers :p,

Nu ik wat ouder ben en wat bijbaantjes heb, heb ik eindelijk genoeg geld over om mijn 6 jaar oude PC het raam uit te gooien en deze te upgraden. Ik ben van plan het gelijk goed te doen en een x79 systeem te bouwen, en daar hoort natuurlijk wel een watercool setje bij. Alleen ga ik nu voor het eerst een watercool systeem aanbrengen en ik zou graag nog wat advies willen hebben over de gekozen producten van mij.

Ik ben nu in het bezit van een:
Corsair 800D
AX1200
2x Samsung SSD 830 Serie 128GB RAID.
2x Gigabyte triple OC hd6870 crossfire. ( deze gaan weg en krijgen een dikke upgrade als de 7xxx series uitkomen of 6xx )

Rest doet er niet toe want mijn core duo is niemand in geintereseerd :p

Ik ben nu op volle smart aan het wachten op een:
3930K
Asus rampage IV extreme
Corsair 1866 Mhz 32GB werkgeheugen

Als het goed is heb ik alles deze week of anders volgende week binnen.

Maar nu waarom het allemaal om gaat op dit forum het watercool setje!
Ik ben al wat wezen vergelijken en samenstellen en ben op dit uit gekomen
http://highflow.nl/index.php?dispatch=cartlists.details&list_id=4117

Zoals ik al eerder zei er komen straks 2 videokaarten bij die ik redelijk ga overclocken. Ook wil ik een hoge overclock aan mijn 3930k geven. Is dit allemaal goed genoeg om straks mijn systeem cool te houden? Heel misschien doe ik ook nog 2 waterblocks op mijn werkgeheugen maar dat weet ik niet zeker.

Ook weet ik totaal niet welke fan ik zal nemen. Ik hou erg van stil maar tijdens het gamen/benchmarken hou ik weer van prestatie en maakt geluid niet echt uit omdat dat toch wordt overmeesterd door de geluidsinstallatie.

169 casefans vergelijkingstest | Hardware.Info Nederland

Alvast bedankt voor de mensen die de moeite willen nemen om mij te helpen!!!!
:007:
Groetjes,
Roy
 
Laatst bewerkt:
32GB geheugen is echt eeuhm WOW teveel :p tis dat ik het snap aangezien de prijzen, ikzelf heb 16GB en dat is al voor de komende 5 jaar ruuuuuiiiiimmmmmmm voldoende.

Of je moet ubah high-end randers doen :p
 
de lijst zou je echt moeten aan passen.
D5-vvp pomp past niet op je reservoir.
Je mist natuurlijk je koel blokken voor je cpu en later de gpu.
maar dat wist je denk al.
Met die fittingen heb je geen slangen klemmen nodig ,maar wel meer fittingen voor op je res en cpu blokken.
Om alles ver over te klokken adviseer ik je denk toch ook meer koel oppervlakten te gebruiken ,een 240 rad er bij zou kunnen.
Dit kon ik zo gouw even zien.
 
Laatst bewerkt:
Hey mensen bedankt voor de reacties.

Ik heb er maar zo weinig fittingen bij gedaan alleen als voorbeeld :). Ik moet nog even kijken wat ik precies aan fittingen neem.

Zou een extra RAD aan de onderkant echt veel uitmaken? Aangezien ik dan moet gaan modden wat ik opzich redelijk goed kan maar toch liever niet doe aan een dure kast als deze.

32GB is eigenlijk niet echt nodig maar voor die meerprijs tenopzichte van de 16GB maakt het ook niet echt meer uit!
Ik zal de Scythe 120MM Gentle Typhoon 1850RPM D1225C12B5AP-15 meebestellen bedankt voor de info!

Processor blok zat er al wel bij. de nieuwe Swiftech Apogee HD CPU Block - BLACK, iemand die toevallig weet wanneer deze leverbaar is? Anders zal ik even moet opbellen :)
 
dat in geval je echt je cpu een goeie overklok wou geven.
Bij me oude systeem met een mb en gpu mem blok werd het al aardig lastig om de temp in controle te houden op een 360 rad ook in een 800D. De 800D staat niet echt bekend om ze goede airflow en dat merk je.Je kan natuurlijk kijken hoe het gaat met 1 360.en dan later als je temp hoog worden later een rad bij plaatsen

Hou de topic in de gaten daar hebben ze het al over morgen en anders maandag
 
Je hebt 2 flessen vloeistof nodig.
Verder Slang -> 3 meter
10 fittingen (je hebt dus 2 teveel)
Deze zijn nog aan te raden: TFC - High Flow 45 Angle Rotary Adapter M/F G1/4 (4 pack) Black

Jouw gekozen Flow Meter gaat niet passen (is voor 3/8ID slang).
Kies een van deze flow meters:
Aqua-Computer (electronic) Flow Meter G1/4 (High Flow)
GMR AFS1-A Flow Meter G1/2 AG Transparent
GMR AFS1-T (electronic) Flow Meter G1/2 AG Transparent
Koolance INS-FM16 Coolant Flow Meter INS-FM16
Koolance INS-FM17 Coolant Flow Meter & Adapter Board INS-FM17

Voor de rest heb je een hele vette set :)

Als je hem snel in huis wilt hebben, kan je ook kijken naar de Black Ice SR-1 360 radiator.
Die krijgen we deze week namelijk al weer op voorraad, de XSPC RX360 verwachten we pas eind volgende week weer.
 
Wordt vast een kick ass machine! :112:

Wat ik mij nog afvroeg: de X58 chipset moest gewoon gekoeld worden, maar hoe zit dat met de X79?
Ik lees nergens of de plank ook gekoeld moet worden. En aangezien het de bedoeling is dat alles overclockbaar moet zijn vroeg ik mij af of er geen fullcover blok op moet. Bijvoorbeeld die van EK (ik neem aan dat die nog in de shop komt Freddy?).

EK has already started working on a range of Full Board and Mosfet water blocks for the newly arrived ASUS X79 chipset motherboards.

For the flagship ASUS motherboard Rampage IV Extreme we are preparing a two-block kit FB solution. Sabertooth X79 will also receive a Mosfet motheboard and an optional SB (ICH) waterblock. The P9X79 series motherboard will receive an unified Mosfet waterblock to fit all three motherboards.

ETA on the waterblock varies from model to model. We expect Rampage IV Extreme full board solution to be available by the end of november, followed by P9X79 and Sabertooth X79 in December 2011.

Maar iemand ook nog informatie of de X79 een heethoofd is voordat TheNumberOne begint aan zijn build?
 
Volgende week processor binnen en zelfs misschien deze week nog. Ik ben toch van plan te gaan modden en een 480 boven te plaatsen. Vond het zonde van de kast maar als het beter wordt kan het me niks schelen :). Verlopig hou ik het alleen op CPU cooling en misschien hou ik het daarbij dus kleinere pomp kan eigenlijk wel. De nieuwe technieken kwa cooling op de volgende generatie GPU zijn zodanig goed dat de winst die met waterkoeling behaald kan worden erg matig is.

Als er mensen geintereseerd zijn in de build en benchmarks zal ik zeker foto's gaan plaatsen!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
H Alphacool Eisbaer (Solo) 2600rpm inclusief de intel LGA2011 mount? Waterkoeling 4
K Intel NUC8i7beh2 fan noise Overige Koeling 4
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1200 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1700 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity D-RGB Intel / AMD / sTR4 - Full Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Jason Barrowch M Series Reactor CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, Ryzen AM4/ AM3/ Intel 115x / 1200 / 2011 / 2066 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, AM3/ AM4 and Intel 115x / 1200 - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
XenoMorpH EK-Velocity Intel/AMD Mounting Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
ProAce [Gezocht] Intel Core I5 (1150) Gevonden 1
Freddy Intel LGA-1151 (Socket H3) Skylake i5/i7 -> zelfde montage als 1150, 1155 en 1156 Hardware & Software 6
l3p Akasa Plato & Akasa Newton S for Intel NUC 5th Generation HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Sw333t [VERKOCHT] ASRock H61 Pro BTC + Intel Pentium G2030 Verkocht 3
JaccoW [Gezocht] Betaalbare Intel 775 WC onderdelen Gevonden 1
W [Waterkoeling] €750 euro Intel I7 2700K 2x 290x Refference Advies Waterkoeling Setup 5
D asus gtx 780 SLI met intel i7 4770 NVIDIA 0
Pharlap [GEVONDEN] ASUS P6T Deluxe V2 LGA 1366 Intel X58 ATX gevraagd Gevonden 1
lemonade [GEVONDEN] EK-Supreme HF INTEL bracket Gevonden 2
Sw333t [CLOSED] Waarde Intel pc Gesloten 2
X-Tripiot IVm Project Gezocht! Intel waterblocks! Gevonden 1
G Waterkoeling Intel i5-2500K Advies Waterkoeling Setup 1
stefan787 Intel Core i7 3820 of en andere 2011 socket cpu Gevonden 0
Traxtorm [VERKOCHT] Intel QX9300 CPU Verkocht 1
stefan787 [GEVONDEN] Intel core I5 3470k Gevonden 1
fatal_error.be Bitspower CPU Block Summit EF (Intel) Clear Acrylic Top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
D ASUS MAXIMUS VI IMPACT (Intel Z87) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
l3p [VERKOCHT] Intel i7 3820 (lekkere OC-er!) Verkocht 1
l3p [VERKOCHT] Intel i7 960 (lapped) Verkocht 1
Vannos [VERKOCHT] Intel core i7 920 D0 Verkocht 1
DieHard [VERKOCHT] Intel P3, ATI 3D Rage Pro Turbo Agp Verkocht 2
R Intel Core i7-4770k Overclocking Overclocking 15
Sw333t [GEVONDEN] Intel S775 cpu Gevonden 1
R XSPC Raystorm cpu-block Intel s1155 mount HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
DutchChilles Intel Extreme CPUs geruchten Nieuws en Sport 14
Skydrone Intel i5 3570k vs i7 2700k Hardware & Software 14
P [Waterkoeling] Intel Core i5 3570K Advies Waterkoeling Setup 12
k.3nny [GEVONDEN] TEAB 2x intel plexi cpu blokjes! Gevonden 3
arwin74 [VERKOCHT] INTEL Core I7 2700k Verkocht 1
yamaha_R1 Intel 3770K OC 4,2 temps? Overclocking 6
3 [IN-ACTIVE] Intel® Core™ i7-975 Processor Extreme Edition Verkocht 5
R Problemen intel i5 750 cpu Problemen & Oplossingen 10
canonchiel Intel 2011 socket Overclock topic Overclocking 0
L Supremacy Elite - Intel LGA 2011 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
tahsin Intel Cone i7 Handleidingen en Installatie Tips 41
U [VERKOCHT] Intel C2DM P8400 (socket P) Verkocht 2
M T-versie van de Intel 3770, 3770T Hardware & Software 10
J Intel RTS2011LC Advies Waterkoeling Setup 6
Johnny Asus Sabertooth / Intel Core i7 3770k HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan