Het bekijken van dit forum als gast is beperkt
  • Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Nieuweling heeft XSPC Delta V3 kit vraagje

jeff

New member
Goede dag forum bezoekers,

ik 'moest' perse een CPU upgrade doen en het is een Q6600 (G0, SLACR) geworden. Hiervoor had ik een E6300 @3,1Ghz.

En ja, ik probeer het uiterste te halen van mijn Q6600 en het draait nu stabiel op 425x8=3400Mhz (1:1). Tempz zijn idle 39/40C en stress (OCCP) max 66/67C bij een kamer temp van 20-21C.
Maar in de zomer zal dat waarschijnlijk minimaal met 8-9 graden toenemen wat neer zal komen op minimaal 74C (denk ik dan). Dit valt buiten de spec's van Intel (71C). Maw, ik ben op zoek naar een betere koeling die niet ten kosten mag gaan van de rust en denk dat waterkoeling een oplossing kan zijn.

Ik heb hooguit €100 voorover voor een koeling-upgrade en zag dat het XSPC kitje van € 99,00 nog net binnen het budget valt.

Ik vraag mij alleen af wat mijn 'koel winst' zal bedragen als ik overstap naar dat XSPC kit, want voor 3-5C koeler zal ik het niet doen.

Mijn specs zijn:
Behuizing: CoolerMaster CM690 (Intake 2x120 voor, outtake 1x120 achter en 2x120 boven)
Voeding: Tagan Piperock 600W
Moederbord: Asus P5Q Pro
Geheugen: 2x1GB Kingston Valueram DDR2-667 en 2x1GB Geil 4-4-4-12 DDR2-800Mhz
Videokaart: 8800GTS 320 @600/825
CPU: Q600 (G0, SLACR) @425x8=3.4Ghz, kern max 66/67C @ 1.464V
Koeler: Arctic Cooling Freezer 7

Vraag:
- Weet iemand misschien uit ervaring als die XSPC-kit mijn Q6600 @ 3,4Ghz in de zomer onder de 60C (kern) kan houden, uitgaande van van 28/29C kamertemp??
Misschien iemand die ook deze overstap heft gemaakt en zijn ervaring wil delen.

Alvast bedank voor jullie aandacht

Groetjes van Jeff

Het XSPC setje zal zeker beter koelen dan de AC Freezer 7.
Je zal het voornamelijk merken als je verder gaat overclocken, want waterkoeling kan meer warmte kwijt dan een luchtkoeler.
Hoeveel verschil het zal gaan worden durf ik niet te zeggen.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Slader nieuweling heeft een vragy Waterkoeling 4
P Nieuweling :P Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
wambamnl wambam aka roderick Mijn pc heeft nog niet echt een naam :) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
Ahtlon EK-FC780 GTX Ti heeft een bruin kleurige plek op de gpu kanaaltjes Waterkoeling 3
Grav3D1gger Even voorstellen Grav3D1gger / Johnny Meerveld / PC heeft geen naam. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
MASTERBLASTER [IN-ACTIVE] heeft iemand nog een setje van swiftech apogee gtz liggen!! Gevonden 0
MASTERBLASTER [IN-ACTIVE] heeft iemand dit nog liggen Backplate CPU AMD/i5/i7! Gevonden 3
D Advies omtrent hafx case met asus maximus formula v en i7 ib (mobo heeft wc opties) Advies Waterkoeling Setup 4
psyduck170 Alphacool D5-VPP655 - heeft deze een RPM kabel? Waterkoeling 6
N Dual screen Beeldschermen probleem, slechts 1 heeft beeld Problemen & Oplossingen 20
eknaap eknaap - Erik Knaap - ??? myn computer/project heeft geen naam.....|-( Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
gerjanlubbers Wie heeft er een idee wat ik aan deze case kan modden? Cases en Modding 10
l3p Zwager heeft leren paintbrushen. Cases en Modding 26
E Wie heeft ervaringen/problemen met Asus p8p67 moederborden? Hardware & Software 17
V vincent heeft griep Felicitaties 16
Wouter Wie heeft misbruik gemaakt van de credits bug? Meld het hier! HighFlow Forum 13
Wouter Wie heeft er een Blackberry Storm2? Algemene Discussies 4
M 8gb geheugen of een snellere processor, welke heeft meer meerwaarde.I.v.m upgrade PC Hardware & Software 4
fasster Welk formaat schroefdraad heeft de Black Ice GTS 240? Waterkoeling 2
J Heeft deze Fan de juiste aansluiting? Overige Koeling 9
Kadett Wie heeft er waterkoeling nodig wanneer... Algemene Discussies 2
J WC Newbie die hulp nodig heeft mbt WC i7 Advies Waterkoeling Setup 23
G [prob] Wie heeft half life 2 EP 2? Gaming 10
stravinski wie heeft er zin om deel te nemen aan Times-lan? Gaming 4
Quadcore heeft iemand al ervaring met t gebruik van omegadrivers ?? Hardware & Software 2
Jason Nieuw! XSPC PURE Premix Distilled Coolant HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC RGB Series 2 PWM 800-2200 RPM 5V 3Pin aRGB 120mm Fan HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Ultradunne radiatoren van XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Terug op voorraad: XSPC TX240 Ultrathin Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason XSPC TX240 Ultrathin Radiator HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P XSPC valve aan fitting ? Handleidingen en Installatie Tips 1
Freddy XSPC TX Series, de dunste radiatoren ter wereld HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy XSPC RayStorm NEO CPU waterblokken, met RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy XSPC verlichting (RGB) modules, RGB controller etc. HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Freddy HighFlow Super Mega SALE! Alphacool, EKWB, Bitspower, XSPC tot 99% korting! HighFlow Computer Cooling Shop 7
R [VERKOCHT] Diverse WC Onderdelen XSPC/Bitspower/Thermaltake Verkocht 8
Freddy XSPC Ion Pompen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P XSPC EX480 Quad Fan Radiator (White) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
TinusB XSPC Razor GTX 780 Backplate HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Ludwig Waterkoel set uitbreiden met XSPC onderdelen. Waterkoeling 18
Bjorn@demichiel.nl [TKA] XSPC Memory Waterblock | XSPC X79 Rampage IV Waterblock set Verkocht 1
TinusB XSPC EX420 Triple rad Low Profile HighFlow Product Suggesties en Nieuws 12
Freddy XSPC Razor Fury en Razor 980 Ti HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
F XSPC Photon 170 res niet schoon te krijgen Waterkoeling 6
Bjorn@demichiel.nl XSPC GPU Waterblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
88Gamer88 [REFUSED] D-Tek FuZion v2 en XSPC RS240 UV Blue Verkocht 1
F Xspc pomp reservoir of tube.....? Waterkoeling 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan