Hallo allen,
Ik ben van plan deze zomer een waterkoelingset te installeren!
Mijn componenten:
- Q6600 (nu 2,4ghz, maar dat moet wel meer worden)
- 2x 8800GTX
- MSI P6N SLI (680i)
- 4 reepjes DDR2
- Behuizing: Zalman HD160+ (HTPC)
Stilte is voor mij zeer belangrijk. Ik heb al een fancontroller liggen waarmee ik de pomp kan regelen.
Ik wil zoveel mogelijk extern, radiator en reservoir liggen er gewoon bovenop.
Ik heb al uitgezocht:
- Swiftech Apogee (GTZ of GTX?) mag ook iets anders zijn, ik weet niet of deze ook geschikt is voor quadcore.
- MCP-355 (Laing) Pomp (sterk genoeg?) (Top nodig?)
- 2x 8800GTX Zalman (wel full-cover, niet volledig koper, maar anders wordt het wel heel duur (€85 euro per stuk ipv 50)
- Thermaltake Aquabay M3 (wel een mooi dingetje, aan 1 genoeg?)
Nu weet ik niet in hoeverre mijn mobo moet worden gekoeld. De airflow is wel bagger, 1 92mm fan voor de HDD's en de PSU die een beetje waait... Is er verder nog koeling nodig voor de RAM stickjes? Of maakt dat heel weinig uit...
Roep maar wat je er van vindt! :icon_wink:
Ik ben van plan deze zomer een waterkoelingset te installeren!
Mijn componenten:
- Q6600 (nu 2,4ghz, maar dat moet wel meer worden)
- 2x 8800GTX
- MSI P6N SLI (680i)
- 4 reepjes DDR2
- Behuizing: Zalman HD160+ (HTPC)
Stilte is voor mij zeer belangrijk. Ik heb al een fancontroller liggen waarmee ik de pomp kan regelen.
Ik wil zoveel mogelijk extern, radiator en reservoir liggen er gewoon bovenop.
Ik heb al uitgezocht:
- Swiftech Apogee (GTZ of GTX?) mag ook iets anders zijn, ik weet niet of deze ook geschikt is voor quadcore.
- MCP-355 (Laing) Pomp (sterk genoeg?) (Top nodig?)
- 2x 8800GTX Zalman (wel full-cover, niet volledig koper, maar anders wordt het wel heel duur (€85 euro per stuk ipv 50)
- Thermaltake Aquabay M3 (wel een mooi dingetje, aan 1 genoeg?)
Nu weet ik niet in hoeverre mijn mobo moet worden gekoeld. De airflow is wel bagger, 1 92mm fan voor de HDD's en de PSU die een beetje waait... Is er verder nog koeling nodig voor de RAM stickjes? Of maakt dat heel weinig uit...
Roep maar wat je er van vindt! :icon_wink:
Laatst bewerkt: